Kolejny wywiad :)

Dzisiaj uchylę wam rąbka tajemnicy o życiu i pasji mojego przyjaciela ze szkoły muzycznej. Ma na imię Dawid i  uczęszcza do PLO nr II w Opolu. Znamy się od około 4 lat. Byliśmy w tej samej klasie w gimnazjum, a teraz nasz kontakt utrzymuje się dzięki szkole muzycznej. Dawid gra aktualnie na puzonie w klasie p. Rolanda Mocigemby. Aby dowiedzieć się czegoś więcej, postanowiłam zadać mu kilka pytać.

1.Jak długo już grasz i uczysz się w szkole muzycznej?

Byłem w 2 klasie podstawówki, czyli miałem skończone 8 lat jak zacząłem się uczyć. Teraz chodzę już 9 rok.

2.Tak długo na jednym instrumencie, czy była w między czasie jakaś zmiana?

Po 6 latach trąbki zacząłem grać na puzonie i dodatkowo chodziłem przez 2 lata na pianino.

3.Dęte instrumenty widzę dominują. A jak do tego doszło, że poszedłeś do szkoły muzycznej?

Mój tato jest muzykiem (waltornista po szkole i samouk na tenorhornie) i widział we mnie (jak on to mówi „potencjał”) i stwierdził, że zobaczymy co z tego będzie i pojechaliśmy na przesłuchania, wszystko poszło pozytywnie no i się dostałem.

4.A czemu akurat trąbka a nie skrzypce? Sam wybierałeś czy może w szkole podpowiedzieli ?

Od małego chciałem iść na puzon, ale tato powiedział, że ten puzon mnie zmiecie. Potem był taki czas, gdzie chciałem iść na saksofon i w szkole muzycznej, na tych przesłuchaniach, pani Stefaniak poszła ze mną, żeby mi pokazać najpierw klarnet, a potem trąbkę i powiedziała mojemu tacie, że na te dwa instrumenty bym się najbardziej nadawał. Ja chciałem iść na klarnet, żeby potem zmienić go na saksofon, ale do trąbki przekonał mnie właśnie tata, bo powiedział, że po trąbce mam więcej instrumentów do wyboru (puzon, tuba, waltornia, tenorhorn itd itp) a po klarnecie tylko saksofon. No i tym oto sposobem zostałem trębaczem 🙂

5. Chciałeś co innego, a tu proszę, jednak trąbka. A teraz co sądzisz ? Był to dobry wybór ?

Tak, bo po trąbce naprawdę potrafię grać na tych wszystkich instrumentach (może nie tak dobrze, ale umiem) i przez to, że zacząłem od trąbki, dużo lepiej i łatwiej mi idzie gra na puzonie, niżeli tym, którzy zaczynali ma puzonie od podstaw, bo ja właśnie te podstawy już miałem, teraz tylko była kwestia, żeby przestawić wszystko na puzon, nauczyć się pozycji na suwaku i musiałem nauczyć się czytać nuty w kluczu basowym.

6. Czyli jest za co dziękować tacie 🙂 Czy masz teraz okazję grać gdzieś, nie tylko w big bandzie? Może jakieś występy solowe lub w innych zespołach?

Gram jeszcze w Młodzieżowej Orkiestrze Dętej z Leśnicy, w kwartecie puzonowym , orkiestrze parafialnej oraz w zespole młodzieżowym „Muzyczni Jezusa”, z którym gramy różne piosenki religijne, ale przede wszystkim młodzieżowe, pielgrzymkowe i przygotowujące nas do Światowych Dni Młodzieży, bo to był główny powód powstania tego zespołu.

7. Trochę się tego nazbierało. Wystarcza ci na to wszystko czasu. W końcu jest jeszcze liceum. Jak to łączysz ? A z tego co wiem, to prowadzisz sam zajęcia z I pomocy przedmedycznej?

Czasu jest trochę mało, to racja, ale daję radę, żeby to jakoś powiązać . W liceum prowadzę zajęcia z I pomocy przedmedycznej w ramach lekcji EDB.

8. Jestem pełna podziwu twojej organizacji czasu. Nie każdy tak potrafi. To tak podsumowując, jak się czujesz w szkole muzycznej ?

W szkole muzycznej mam swoją drugą rodzinę. Tam się czuje bardzo dobrze, mam prawdziwych przyjaciół, których też znam już od kilku lat i wiem, że mogę na nich polegać i na nich liczyć, a przez szkołę muzyczną zdobyłem i zdobywam dalej kontakty z różnymi ludźmi. Miałem również swoje „miłości” … Muzyka łączy ludzi 🙂

Dziękuję ci bardzo za poświęcony czas i twoją historię z muzyką, która niech trwa jak najdłużej, tego ci życzę z całego serca 🙂
Skomentuj

